Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.08.2011 03:30 - Ябълковото дърво
Автор: konstant7 Категория: Други   
Прочетен: 5166 Коментари: 15 Гласове:
12



Не ...не вариант на "Юнакът и златната ябълка"...Не ...Тримата глупаци и умната ламя .Това е , просто една история за момчето и ябълковото дърво.

                                      Момчето и ябълковото дърво

          Имало преди много години голямо ябълково
дърво.Едно малко момче обичало да си играе на него всеки ден.Катерело се до върха му,ядяло ябълките му,почивало си под сянката му.То обичало дървото
и дървото обичало момчето да идва при него.
    Минали години , момчето пораснало и вече не идвало толкова често.
     Един ден момчето отишло при дървото, но изглеждало тъжно.
   - Ела да си поиграеш с мен - казало дървото.
   - Аз вече не съм дете и не си играя с дървета - отговорило момчето. - Искам играчки а за тях ми трябват пари.
   - Съжалявам, но не мога да ти дам пари. Ако искаш,
можеш да откъснеш ябълките ми и да ги продадеш.
Така ще имаш пари.
     Момчето се оживило.Награбило всички ябълки от
дървото и било щастливо. А после дълго време не се върнало.Така дървото останало тъжно и самотно.
     Един ден момчето , което вече било пораснало , дошло отново. Дървото се зарадвало от сърце.
     - Ела да си играем .
     -Нямам време. Трябв да изхранвам семейството си. Имаме нужда от къща . Можеш ли да ми помогнеш ?
      - Съжалявам , но аз нямам къща. Но би могъл да отсечеш клоните ми и да ги използваш , за си направиш свой дом.
       Мъжът отсякъл всички клони на дървото и си тръгнал щастлив.После пак дълго време не се появил . Дървото си стояло самотно и тъжно.
       Мъжът се върнал през един горещ летен ден.
Дървото било изключително щастливо да го види.
       - Ела да си играем !
       - Остарявам.Искам лодка , за да си почина . Можеш ли да ми помогнеш?
        Използвай ствола ми , за да си направиш лодка.
С нея ще пътуваш надалеч и ще бъдеш щастлив.
        И така , мъжът отсякъл дървото , за да си направи лодка. Отплавал с нея и дълго не се появил.
Дошъл едва след много години.
        - Прости ми , момчето ми . Вече нямам нищо за теб. Ябълките ми свършиха...
        - Няма проблем , аз и без това нямам зъби да ги ям.
         - Нямам и стъбло , по което да се катериш.
         - Твърде стар съм за това.
         - Настина нищо не мога да ти дам.Само един пън
ми остана - казало дървото със сълзи на очи.
          - Нищо не ми трябва . Искам само място , където да си почина. Уморих се след толкова години.
           - Добре ! Един стар дървен пън е чудесно място за почивка.
           Мъжът седнал , а дървото се усмихнало щастливо през сълзи.
  Това всъщност е историята на всеки от нас.Дървото са нашите родители.Когато сме малки , ние обичаме да си играем с мама и татко.После порастваме и ги напускаме. Идваме при тях само когато нещо ни е нужно или когато сме в беда. Но каквото и да става , родителите ни ще бъдат наша опора и ще направят всичко , за да бъдем щастливи.
      Може би мислите , че момчето е било жестоко с дървото , но всички ние се отнасяме с родителите си
по този начин. Когато моите родители ме питаха защо не пиша ...защо не се обаждам...Моят отговор
беше: "Щом мълча, значи всичко е наред а ако нещо лошо се случи ...   все някой ще ви се обади"
     Родителите си приемаме за даденост. Оценяаме всичко , което  правят за нас , едва когато е вече твърде късно.


/ Скритият дар - за истински ценното в живота /


Тагове:   дървото,


Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tota - Прекрасно е, Констант!!
25.08.2011 08:51
Поздрави! И хубав ден!
цитирай
2. stela50 - Една мъдра притча ,събрала цял един живот ...
25.08.2011 09:42
Не съм я чела ...истина е така приемаме родителите си ,
така навярно ни приемат и децата ни ...
Докато четях написаното ,си спомних " Песен за майката " на Марко Ганчев .
Ще си позволя да споделя част от тази песен -
...От ден на ден разбира мама,
че има син, но и че няма.
Разбира тя,че го е създала
за близост не, а за раздяла.
И вече не до рожба близка
да бъде близо мама иска.
Обратното желае само:
синът да не извика “мамо”.
Да не извика “мамо, мамо”
синът в нещастие голямо.
И щом не сеща се за мама,
то значи, че опасност няма
И че светът добре го среща,
затуй за мама се не сеща.
И мама в стаята тогава
ръка на себе си подава,
поема я и се повежда
сама към своята надежда...
Много хубав постинг , поздравления !
цитирай
3. erato7 - Благодаря за мъдростта, приятелю!
25.08.2011 17:17
Благодаря за мъдростта, приятелю!
цитирай
4. injir - Stranno, no i myjyt mi me priema za ...
25.08.2011 19:04
Stranno, no i myjyt mi me priema za dadenost.:)
цитирай
5. virtu - Здравей, Констант!
25.08.2011 23:06
:))
цитирай
6. tomdju - Такъв е животът, няма как.
26.08.2011 22:01
С родителите до морето, с приятелите през морето.
Но знаем, че те ни чакат винаги на брега и ни желаят попътен вятър въпреки това!
цитирай
7. konstant7 - tota,
03.09.2011 03:51
Хубави дни и за теб.
Благодаря , че се отби.
цитирай
8. konstant7 - stela50,
03.09.2011 03:54
Стихотворението е чудесно ! Поздравления !
цитирай
9. konstant7 - erato7,
03.09.2011 03:57
Знаеш , че държа на мнението ти !
Благодаря , че намина !
Поздрави !
цитирай
10. konstant7 - injir,
03.09.2011 04:00
Важно е ти как се възприемаш нали ?
Поздрави !
цитирай
11. konstant7 - injir,
03.09.2011 04:01
Важно е ти как се възприемаш нали ?
Поздрави !
цитирай
12. konstant7 - virtu,
03.09.2011 04:04
Радва ме посещението ти.
:))
цитирай
13. konstant7 - tomju,
03.09.2011 04:07
Наистина...животът е това.
Поздрави !
цитирай
14. priqtel12 - Даааа....жалко е, но точно това правим.......
04.09.2011 18:34
Приемаме за даденост много неща, а като осъзнаем грешките си- вече е късно.
цитирай
15. bizcocho - !!!!!!!!!!!!!!! Убийствено!. . ...
16.09.2011 12:51
!!!!!!!!!!!!!!!
Убийствено!....
Отивам да звънна един телефон...
Направо ме помля тук!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: konstant7
Категория: Други
Прочетен: 370911
Постинги: 96
Коментари: 601
Гласове: 3375
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930